Prat de la Creu, 8. AD500 Andorra la Vella

Label de qualitat “Andorra Comerç Excel·lent”

El sector comercial és un dels pilars de l’economia andorrana: representa aproximadament el 16% del PIB d’Andorra, i té un pes sobre l’ocupació total de prop del 23%. L’evolució d’aquest sector ha estat marcada per la crisi i el fort descens de l’activitat durant el període 2006-2015. A la part final de 2016 va mostrar indicis de millora, que no es va poder consolidar al llarg de l’any 2017, en què el sector va seguir una tendència d’estabilitat (la xifra de vendes del conjunt del comerç minorista va disminuir un 0,8% de mitjana l’any 2017 segons les enquestes de conjuntura de la CCIS). Les dades més recents evidencien que la recuperació del conjunt de l’economia no acaba d’arribar al sector comercial, que lluny de millorar, intensifica el seu deteriorament. En concret, durant el primer semestre de 2018 el comerç ha presentat els pitjors resultats en termes d’activitat dels últims tres anys.

D’acord amb l’article 14.3 de la Llei de la Cambra, anualment, les transferències assignades pel Govern al Pressupost General a la Cambra es poden incrementar en un màxim del 10% del pressupost anual fixe per a poder realitzar projectes d’alt valor afegit en l’àmbit de les activitats inherents a les funcions de la CCIS.

Les accions P1.4 i P1.10  del Pla estratègic de turisme de compres, endegat pel Ministeri de Turisme i el Ministeri d’Economia, Competitivitat i Innovació proposen, en coordinació amb el sector privat, crear un label de qualitat per als comerços, i potenciar que aquests pugin de categoria.

El disseny, desenvolupament i  comercialització del Label ha estat encomanat a la Cambra.

 

1.- Què és el label “Andorra Comerç Excel.lent”

Per a la consecució del Label es farà una anàlisi prèvia del punt de venda i, en concret, l’anàlisi de la situació del comerç i de tots aquells procediments de millora que estiguin emprant perquè siguin adaptats als requisits del label “Andorra Comerç Excel·lent”.

Aquest servei d’anàlisis es farà en nom de la CCIS, com un servei propi de la Cambra, i consisteix en l’anàlisi del comerç objecte d’estudi i l’emissió d’un informe amb consideracions i recomanacions per a que l’empresa assoleixi el Label.

El procés d’anàlisi de la situació del comerç comprendrà les següents fases:

  1. Diagnosi del punt de venda i anàlisi de la presencia online de l’establiment
  2. Mystery Shopping.
  3. Enquesta al client extern de l’establiment.
  4. Disseny d’un pla d’accions individualitzat per a cada establiment.
  5. Avaluació dels resultats del pla d’accions individualitzat i correcció de possibles desviacions mitjançant diagnosi simplificada del punt de venda.

Un cop realitzat el procés d’anàlisi i diagnosi, es lliurarà a cada comerciant, mitjançant entrevista presencial, un informe sobre l’estat del seu punt de venda(adjuntem plantilla de la diagnosi), on s’assenyalaran les mesures correctores i/o les propostes de millora.

De cada paràmetre es destacaran les bones pràctiques que son obligatòries i les que son recomanables i es puntuaran.

Els misterys també portaran la valoració: Si – NO N/A (no aplica quan és un paràmetre que no es té en compte en la puntuació final).

 

2.- Públic objectiu

El públic objectiu són els 1.126 punts de venda, de tot tipus de sector, grandària i Parròquia, que estan actualment donats d’alta al cens de la Cambra.

Preu
  • 1 a 5 empleats:  Subvenció del 70% de l’import de l’estudi per part del Govern d’Andorra: 870.-€
  • 6 a 10 empleats: Subvenció del 60% de l’import de l’estudi per part del Govern d’Andorra: 1.150.-€
  • 11 a 50 empleats: Subvenció del 50% de l’import de l’estudi per part del Govern d’Andorra: 1.450.-€
  • +51 empleats: Subvenció del 40% de l’import de l’estudi per part del Govern d’Andorra: 1.750.-€

Els labels s’executaran per rigorós ordre d’inscripció.

 

Condicions

L’empresa que contracti el servei signarà un conveni amb la Cambra, pel qual es compromet a realitzar totes les accions necessàries i indicades al informe de Resultats / Referencies de certificació del Label de Qualitat per a l’obtenció del label.

 

INFORMACIÓ PERSONALITZADA