Scroll Top

Label de qualitat “Andorra Comerç Excel·lent”

COMERÇOS CERTIFICATS

Aquest és el llistat de comerços del nostre país que han guanyat el Certificat.

  • Calzedonia (Escaldes-Engordany – Pas de la Casa)
  • Establiments Garrallà (La Massana)
  • Ferreteria Principat (Andorra la Vella – Sant Julià de Lòria)
  • Pons & Bartumeu (Andorra la Vella – Escaldes-Engordany)
  • Materials Pons (Andorra la Vella)
  • Grans Magatzems Pyrénées (Andorra la Vella)
  • Carlin (Andorra la Vella)
  • Löle (Escaldes-Engordany)
  • Magatzem Liana (Escaldes-Engordany)
  • Augé Real Estate (Andorra la Vella)
  • CAD2 decoració
  • Calçats Galy: botiga Mephisto
  • De bon gra (Andorra la Vella)
  • Dhuna (Andorra la Vella)
  • Motorum (Andorra la Vella)
  • River Centre Comercial (Sant Julià de Lòria)
  • Options + (Andorra la Vella)
  • Urban (Andorra la Vella)

LABEL “ANDORRA COMERÇ EXCEL·LENT”

El sector comercial és un dels pilars de l’economia andorrana: representa aproximadament el 16% del PIB d’Andorra, i té un pes sobre l’ocupació total de prop del 23%. L’evolució d’aquest sector ha estat marcada per la crisi i el fort descens de l’activitat durant el període 2006-2015. A la part final de 2016 va mostrar indicis de millora, que no es va poder consolidar al llarg de l’any 2017, en què el sector va seguir una tendència d’estabilitat (la xifra de vendes del conjunt del comerç minorista va disminuir un 0,8% de mitjana l’any 2017 segons les enquestes de conjuntura de la CCIS). Les dades més recents evidencien que la recuperació del conjunt de l’economia no acaba d’arribar al sector comercial, que lluny de millorar, intensifica el seu deteriorament. En concret, durant el primer semestre de 2018 el comerç ha presentat els pitjors resultats en termes d’activitat dels últims tres anys.

D’acord amb l’article 14.3 de la Llei de la Cambra, anualment, les transferències assignades pel Govern al Pressupost General a la Cambra es poden incrementar en un màxim del 10% del pressupost anual fixe per a poder realitzar projectes d’alt valor afegit en l’àmbit de les activitats inherents a les funcions de la CCIS.

Les accions P1.4 i P1.10  del Pla estratègic de turisme de compres, endegat pel Ministeri de Turisme i el Ministeri d’Economia, Competitivitat i Innovació proposen, en coordinació amb el sector privat, crear un label de qualitat per als comerços, i potenciar que aquests pugin de categoria.

El disseny, desenvolupament i  comercialització del Label ha estat encomanat a la Cambra.

 

PROGRAMA DE QUALITAT PER REPENSAR ELS NEGOCIS POST-CÒVID

La conjuntura de crisi econòmica en la que estem immersos ha fet que molts negocis i comerços es trobin en una situació necessària i urgent de repensar el seu model de negoci per adaptar-se als nous hàbits de consum i revisar la seva cadena de valor.
La prioritat de la Cambra és donar resposta a aquestes noves necessitats de re enfoc del negoci per ajudar a mantenir el teixit empresarial del país, ajudar a mantenir la seva activitat i competitivitat posant el focus en l’estratègia amb l’objectiu de reactivar el negoci tenint en compte el nou context.

En aquest sentit, es vol destacar la utilitat del programa de comerç excel·lent en un context post-Còvid. Recordem que el projecte s’emmarca dins del Pla estratègic de turisme de compres i està subvencionat pel Govern d’Andorra amb la voluntat d’ajudar a aquesta activitat econòmica que actualment representa un 16% del PIB.

Des de la Cambra creiem que ara és el moment d’estar al costat de les empreses i oferir eines d’anàlisis pràctiques que puguin donar suport a les empreses i comerços a visualitzar nous horitzons per al seu negoci.

Volem posar a disposició del comerç tots els ajuts possibles per a la recuperació d’aquest sector clau de la nostra economia, que ha estat i segueix sent un puntal i un factor dinamitzador per l’atractiu del turisme. El retail afronta una realitat complicada que necessita respostes concretes des de la innovació en noves tecnologies i de gestió i l’adaptació als nous hàbits de consum que empenyen el comerç cap a un nou paradigma, on s’imposa la gestió comercial a través de tots els canals, no només a través de la botiga. Els nous hàbits de consum han variat en molts dels sectors tradicionals d’activitat i això té un impacte directe que s’ha de contemplar a curt termini.

Ara més que mai, el programa agafa més rellevància precisament pel valor que aporta a l’empresari l’anàlisi estratègic previ del propi punt de venda i, en concret, de la situació del comerç i de tots aquells procediments de millora que s’estiguin emprant.

El procés d’anàlisi compren les següents fases dutes a terme per professionals externs que aportaran una nova visió del negoci en el marc del nou paradigma post-Còvid:

  1. Diagnosi del punt de venda i anàlisi de la presencia online de l’establiment.
  2. Mystery Shopping.
  3. Enquesta al client extern de l’establiment.
  4. Disseny d’un pla d’accions individualitzat per a cada establiment.
  5. Avaluació dels resultats del pla d’accions individualitzat i correcció de possibles desviacions mitjançant diagnosi simplificada del punt de venda.

Un cop realitzat el procés d’anàlisi i diagnosi, es lliura, un informe sobre l’estat del seu punt de venda on s’assenyalen les mesures correctores i/o les propostes de millora.
Però alhora també representa una eina d’ajut intern a través les propostes indicades en l’estudi que els experts elaboren després d’analitzar l’establiment i el seu negoci, amb la voluntat d’incrementar la competitivitat de l’empresa en el seu conjunt.

 

Preu
  • 2.890 €

 

Condicions

L’empresa que contracti el servei signarà un conveni amb la Cambra, pel qual es compromet a realitzar totes les accions necessàries i indicades al informe de Resultats / Referencies de certificació del Label de Qualitat per a l’obtenció del label.