Avui hem presentat els resultats dels primers estudis de l’Observatori del Comerç. Aquests estudis, que seran fonamentals per afrontar els reptes del sector turístic i comercial del país, proporcionen dades rellevants sobre el comportament dels clients i l’evolució del comerç en trama urbana des del 2015 fins a l’actualitat.
L’estudi “El comerç de trama urbana a Andorra (2015-2024)” analitza 2.262 establiments, dels quals 979 són comerços. El comerç urbà a Andorra ha evolucionat amb noves obertures, reformes i formats comercials innovadors. Un 78% del comerç es concentra a Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i el Pas de la Casa. La millora de l’experiència urbana ha estat clau gràcies a les intervencions en l’espai públic.
D’altra banda, l’enquesta a visitants, elaborada per AR+I revela que un 90% dels visitants realitzen compres durant la seva estada. Els productes més comprats són material esportiu (38,7%), perfumeria (38,1%), tabacs (32%) i alimentació (22,7%). Els turistes gasten una mitjana de 190€, mentre que els excursionistes gasten 107,30 €. L’oferta comercial d’Andorra està molt ben valorada, amb un 74,6% dels enquestats recomanant el país com a destí de compres.
L’Observatori del Comerç, liderat per la Cambra, s’emmarca dins del Projecte Estratègic de Compres impulsat pel Govern d’Andorra. Amb la informació recollida, es podran prendre decisions estratègiques per adaptar-se a les noves tendències i necessitats del sector comercial i turístic.
Aquests estudis són una eina essencial per entendre la dinàmica comercial d’Andorra i planificar accions que millorin l’oferta i l’experiència de compra al país. A mesura que avancem, és important continuar analitzant i adaptant-nos per mantenir Andorra com un destí atractiu i competitiu per a compradors i visitants.